Projecte de Convivència

OBJECTIUS:

Ø   Sensibilitzar la comunitat educativa sobre la pau com a quelcom més que l’absència de guerres i baralles.
Ø  Conèixer i familiaritzar-se amb els conceptes d’amor universal, de no-violència i de pau positiva, tant com amb els procediments de reivindicació no-violenta dels drets humans.
Ø   Incidir en l’aprenentatge d’habilitats i destreses per resoldre els conflictes de manera pacífica i dialogant, expressant les opinions de forma tranquil·la, clara i ordenada i escoltant les opinions de les altres persones.
Ø  Compartir i gaudir d’activitats i moments l’alumnat, els mestres i les famílies amb la finalitat de celebrar i recordar que volem ser persones de pau.
Ø  Implicar l’alumnat i les seues famílies en les activitats i celebracions de l’escola per tal de potenciar el sentit de pertinença a la comunitat, promoure la cultura de la pau i fomentar el treball d’equip.
Ø  Adquirir valors i actituds de respecte envers les altres persones, de solidaritat, cooperació i tolerància.
Ø  Promoure l’equitat i la dignitat de totes les persones, els drets humans, la interculturalitat, el diàleg i la pau.
Ø  Potenciar nous models de convivència i de cohesió social.

TASQUES DUTES A TERME PER LA COMISSIÓ DE CONVIVÈNCIA:
         Revisar i actualitzar les Normes i incidències i les Mesures correctores del Protocol d’actuació davant dels conflictes del Projecte de Convivència.
         Elaborar Normes i incidències i les Mesures correctores per a la seua aplicació en el menjador escolar i en les activitats extra escolars del centre.
         Elaborar i confeccionar Normes de Pati.
         Elaborar i confeccionar murals sobre el concepte de Convivència per treballar als cicles.
         Confeccionar i preparar activitats per la celebració del Dia de la Pau.
         Elaborar el registre d’incidències.
         Realitzar intervencions en conflictes greus i mediacions entre iguals.

PROJECTE DE CONVIVÈNCIA