PROJECTE GLOBAL SCHOLARS

Per què l’escola participa en aquest projecte?

El Benviure va tenir la gran sort de ser seleccionada juntament amb altres cinc escoles i instituts per formar part d’un concurs per participar en aquest projecte. Totes van fer una proposta i al final ens van escollir a una escola d’Esplugues i a nosaltres .

Com es van posar en  contacte amb nosaltres?

Des de Nova York es va fer la proposta que algunes escoles i instituts de Catalunya poguessin participar en el projecte. El departament d’Educació de la Generalitat va encarregar als diferents serveis educatius que es posessin en contacte amb algunes escoles per participar per primer cop a Catalunya.

Quin és l’objectiu del projecte?

Global Scholars és un programa amb seu a Nova York que pretén conscienciar a la població mundial de la importància que té cuidar del nostre planeta. La millor manera és fer-ho des que som molt petits. L’objectiu principal és fer que reflexionem i prenem mesures per poder millorar la vida a la Terra.

Quan vam començar a participar en el Global?

Aquest és el nostre segon curs, el projecte va començar fa tres anys.

Quin projecte final van fer l’any passat?

El tema que tractaven el curs passat era la sostenibilitat, el projecte final estava pensat per fer una escola més sostenible i així vam fer tres projectes diferents: un hort vertical, un hotel d’insectes i un sistema d’aquafònia ( peixos i cultiu de plantes)

En què consisteix el projecte final d’aquest any?

Enguany el tema és com  l’era digital està canviant el món.

Encara no hem pensat quin serà el nostre projecte però segurament estarà relacionat amb aquest tema.

En la unitat 2 esteu fent una app.. per què?

En aquesta unitat estem estudiant i investigant com ens comuniquem avui en dia i com ha canviat d’uns anys la manera com ens comunicàvem. Hem investigat quines app tenen l’ajuntament de Barcelona i de Sant Boi a les seves pàgines web. Hem pensat quines apps ens agradaria tenir i ens hem inventat algunes de molt interessants.

Quines activitats esteu desenvolupant durant aquest trimestre? Quines fareu la resta de curs?

Totes les activitats que fem estan relacionades amb l’ era digital, hem fet molts projectes i encara ens queden molts per fer. Per exemple a la unitat 2 hem fet un vídeo molt curt que tracta de diferents problemes que poden passar en una escola . A la unitat tres farem enquestes a l’escola per agafar idees de petits invents que podem fabricar per millorar alguna cosa a l’escola . Després farem un disseny d’aquests invents ( dibuixos en paper o utilitzant l’ordinador o utilitzant un programa en 3D)Totes aquestes activitats les pengen a l’aula virtual que tenim i també al blog del Global.

Quins beneficis tenen l’alumnat que hi participa?

El fet que utilitzem l’anglès per comunicar-nos amb països de tot el món fa que millorem aquest idioma, també utilitzem molt les noves tecnològics i aprenem molts temes relacionats amb el coneixement del medi natural i social.

Quina llengua utilitzeu?

A la classe utilitzem el català i l’anglès però quan treballem a l’aula virtual només ho fem en anglès.

Quines assignatures treballeu amb el Global?

Anglès, coneixement del medi natural i social i tecnologia.

Heu après coses d’altres països com ara costums, horaris , situació geogràfica?

A la unitat  1 vam investigar i intercanviar molta informació sobre Barcelona i totes les ciutats que participen en el projecte. Vam fer un pòster digital que recollia tota la informació que vam fer a la recerca. A més ens vam comunicar a l’aula virtual amb els nostres companys i companyes d’arreu del món.

Esteu aprenent noves tecnològies gràcies al projecte?

Si ja que utilitzem una aula virtual i a més fem molts projectes utilitzant nous programes d’ordinador