PERSONES REFUGIADES, PERSONES AMB DRETS

S’acosta Nadal i a l’Escoleta ja estem preparant l’exposició, com cada any. Aquesta vegada es relaciona amb l’apropament que estem fent, des de les classes, a la realitat que han viscut o viuen, avui en dia, les persones refugiades. Per això, estem mirant de comprendre qui són aquestes persones, d’on vénen, per què han marxat dels seus països d’origen… Aquest camí que anem fent junts, amb els nens i les nenes, ens va portant a descobrir els recorreguts que han hagut de fer les persones refugiades buscant un lloc segur on poder refer les seves vides. Aquesta informació ens arriba a tots, insistentment, a través dels mitjans de comunicació, però també a través de coneguts, amics, familiars…que participen en accions per donar suport o buscar sortides als qui ho necessiten.

La realitat humana, sovint, és difícil d’entendre: per què hi ha guerres, per què hi ha gent que ha de deixar les seves cases, per què hi ha persones que són perseguides, com pot ser que hi hagi infants, joves, avis… vivint en una pobresa extrema, per què es posen murs i fronteres que els barren el pas… en èpoques diferents…en tants llocs del món…?

Però la realitat humana també, moltes vegades, ens sorpèn favorablement: què impulsa alguns sirians, per exemple, a quedar-se en el seu país en guerra per ajudar els qui ho necessiten, què porta els voluntaris (joves i grans)  a sortir a rescatar persones al mar o a buscar maneres d’ajudar els qui malviuen en els camps de refugiats, quina és la força que mou a molts homes i dones a acollir els qui aconsegueixen arribar a un nou país…?

Ja fa alguns anys, a l’Escoleta vam fer una exposició que portava per títol: “Som iguals, som diferents”. En aquella ocasió ens adonàvem que cada un de nosaltres té una identitat pròpia, que el fa especial i únic. Però vèiem que, en qualsevol cas, ens igualava el fet de ser persones: tots, totes.

Des de l’escola, ens sentim responsables de caminar amb els nens i les nenes per anar creixent, tots plegats, com a éssers humans capaços de veure les altres persones amb empatia, amb respecte. És a dir, per sobre de tot, com a persones. I és amb aquesta intenció, que volem anar aprenent a mirar dins de nosaltres mateixos, a les nostres famílies, a qui tenim a prop i també a qui està més lluny… descobrint com, al darrere de cadascú, hi ha una història, una persona, una vida.

Ens mou l’esperança que, conreant aquests valors, puguem contribuir a fer possible la construcció d’un món una mica més just, un món millor.

L’exposició s’obrirà el dia 22 de desembre, dia del concert de Nadal. En aquest moment mostrarem una part d’allò que s’ha fet a les classes, però l’anirem acabant de completar durant el mes de gener. La inaugurarem la setmana del DENIP (Dia escolar de la noviolència i la pau: 30 de gener).

captura-de-pantalla-2016-12-03-a-les-22-20-48

captura-de-pantalla-2016-12-03-a-les-22-21-16

captura-de-pantalla-2016-12-03-a-les-22-21-30

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *