UNA CASTANYADA BEN DOLÇA MÀGICA AMB POCIÓ INCLOSA!!

Aquest  curs, per a la festa de la Castanyada, els alumnes d’infantil i primària han elaborat dolços com ara galetes d’ametlla, panellets, cocs d’anou i “fabioles”. S’ho han passat molt bé i els dolços els han quedat boníssims. Alhora, la misteriosa bruixa Terry els ha visitat per celebrar Halloween i els ha preparat una poció màgica. Aquí en teniu un resum audiovisual:

(SI ELS VOLEU VEURE EN LA SEUA MÀXIMA QUALITAT, OBRIU-LOS PREMENT LA ICONA DE YOUTUBE, QUE APAREIX A LA PART DE BAIX DE LA DRETA DEL VÍDEO!)

Educació Infantil

Cicle Inicial

3r de Primària

4t de Primària

COM CAU UNA XINXETA?

Els alumnes de 3r d’ESO hem acabat el tema d’estadística i probabilitat amb dos experiments. En el primer, hem començat tirant 10 xinxetes i recomptant les vegades que queda “amb la punta cap amunt” o en “una altra posició” i hem anotat les freqüències relatives. Després de 100 llançaments hem observat que les freqüències s’estabilitzaven i valien 0,6 en el primer cas i 0,4 en el segon, valors que podem considerar que són les probabilitats teòriques.  Hem descobert la Llei dels Grans Nombres!

xinxetagim     fullxinxetagim

Amb el segon experiment hem respost la pregunta: Com podem saber quants peixos hi ha en un llac? És molt fàcil, pesquem amb una xarxa una bona quantitat de peixos i els senyalem amb una petita anella i els retornem a l’estany. Passats uns dies, tornem al mateix lloc i agafem una bona mostra de peixos i mirem quants porten anella. Podem suposar que la proporció de peixos amb anella en tot l’estany és igual a la proporció de peixos amb anelles a la segona mostra agafada.  Hem simulat aquest experiment calculant quants de cigrons hi ha en un quilogram de cigrons. N’hem agafat un grapat, els hem pintat amb retolador i els hem retornat a la bossa. Després de remenar-los bé hem agafat una segona mostra i hem comptat quants n’hi havia de pintats. Amb una senzilla regla de tres un grup de la classe ha trobat una bona aproximació al nombre total de cigrons, els altres grups  ens hem quedat lluny del valor real perquè la mostra que hem agafat inicialment era massa petita. Hem comprovat el valor d’agafar una bona mostra!

cigrons1gim

Emprenedors

Els nostres emprenedors de quart ja s’han posat a treballar. Ara mateix ens estem preparant i conscienciant per solucionar els problemes i dificultats que vagin venint en aquesta aventura empresarial que aviat iniciarem. Res millor per començar que fer una mica de treball introspectiu per saber com sóc, com em veuen els companys i com actuo davant situacions adverses.

;

Religió: Els nens de 3r de Primària creen el trencaclosques del Parenostre.

El nens de 3r de Primària, per finalitzar el seu projecte” La pregària”,  han elaborat un trencaclosques amb la pregària més coneguda de la religió catòlica, el Parenostre. Aquí teniu unes imatges del seu treball!

What are we doing these weeks?

Aquestes setmanes, a la classe de 2n, hem conegut una mica més el Japó. Vam començar informant-nos sobre la capital (Tokyo), la moneda (yen), l’himne (Japanese National Anthem), la muntanya més alta (Fuji mountain) o el riu més llarg (Shinano river). Més tard vam conèixer algunes tradicions, com el Hanami party i l’Obon festival. Avui, la mare de la Irene ha vingut a pintar-nos les ungles amb la bandera del Japó (japanese flag). Els nois s’han posat una cinta al cap, també amb la bandera del país del sol naixent.

Voleu veure que bé ens ho passem?

Els colors de la tardor… al Parvulari!

La tardor ha omplert el nostre parvulari de molts colors: GROC, ROIG, TARONJA I MARRÓ!!! Aquí teniu un recull de moltes de les activitats que hem realitzat  aquests dies sobre la TARDOR: hem disfrutat molt fent murals abstractes; i hem vist, tocat i olorat diferents elements naturals propis d’aquesta estació. Hem provat i estampat fruits, hem pintat i enganxat fulles per decorar els passadissosi les finestres! I, els més grans de P5, hem treballat amb les aquarel·les per pintar els diferents fruits típics d’aquests dies! Esperem que us agradi!!!