Història

HISTÒRIA DE L’ESCOLA

Àngela Bransuela i Nonell (2-8-1883 – 14-11-1965) va néixer a Mataró el 2 d’Agost de 1883. Quan només tenia cinc anys va morir la seva mare i poc després les seves dues germanes grans. L’any 1905 es va casar amb Manuel Plana i Boneri i nou anys més tard va quedar vídua amb cinc fills. Àngela Bransuela, “l’Angeleta”, es va posar a treballar per poder agombolar la mainada. A tots ells els va donar una infantesa curulla d’afecte i d’amor, malgrat la dissort i les privacions de tot tipus que va haver de patir. Gràcies al suport econòmic de molta gent, va poder escolaritzar els seus fills i donar-los una educació adient a l’època. Anys més tard el seu fill Manuel Plana Bransuela, farmacèutic, en agraïment a tota la gent , que de manera anònima havia ajudat la seva mare, va donar uns terrenys a la ciutat. El seu desig era que s’hi construís un col·legi i que perpetués el nom de la seva mare: Àngela Bransuela.

Després de 42 anys com a centre de primària, el curs 2018-2019 el centre s’ha convertit en l’Institut Escola Àngela Bransuela amb l’orgull de seguir educant infants i recordant l’Angeleta com un model d’esforç i agraïment.