Educació Artística

L’expressió artística ha estat sempre molt considerada a l’Alberich, i és per això que amb els anys hem anat consolidant les activitats i els projectes desenvolupats en l’àmbit artístic: música i dansa, visual i plàstica.

Tot i que degut a la situació actual no s’ha pogut continuar amb els tallers d’art internivell, es continuen fent propostes de visual i plàstica, on té un paper rellevant el treball de diverses tècniques així com el desenvolupament de la creativitat. A partir d’un ventall ampli de propostes, es donen a conèixer diferents artistes plàstics i moviments artístics que permeten als infants apropar-se al món de l’art a través dels sentits i gaudir d’ell creant.

Pel que fa a la música i la dansa, a educació infantil es dona importància a l’expressió i al moviment corporal a partir de jocs, danses i de l’experimentació sensorial i sonora dels instruments. La cançó i l’escolta atenta són elements claus, així com el treball de les emocions.

A primària treballem i gaudim dels diversos blocs musicals: cançó, educació de l’oïda, dansa, audició, instrumentació i les TAC aplicades a la música

A part de l’experimentació dels instruments de què disposem a l’escola, actualment l’alumnat gaudeix d’una pràctica més sistematitzada de tres instruments: treballen l’harmònica a 2n, s’introdueix la flauta a 4t i s’inicien amb l’ukelele a 5è. En aquest mateix nivell, es treballen els instruments de la batucada, de cara a participar en els esdeveniments de l’escola que ho requereixen: carnaval, Cross, fi de curs…

Fins el curs 19-20 a l’escola teníem dues corals: Alberichor i Picarols. Era una activitat que es realitzava en horari escolar, tot i que era de lliure elecció, i en ella s’hi trobaven alumnes de diferents classes a qui els agradava cantar i actuar. Al 2020 s’havia de celebrar el 15è aniversari de les corals, però degut a la pandèmia no va ser possible. Actualment, la situació no permet les activitats fora del grup bombolla.

Per l’equip docent de l’Alberich és molt important que l’alumnat conegui de prop la música, i és per aquest motiu que es programen sortides, concerts, tallers i activitats que permeten gaudir de la música en directe com per exemple Cantània, taller d’harmònica, taller de batucada reciclada… A més, també participem en el Projecte Pont, vinculat a la URV.

En aquest context també fem un treball constant de les tradicions: Castanyada, Santa Cecília, Nadal, Carnaval, Sant Jordi…, per tal de conservar i donar a conèixer la nostra cultura.

La música és un art ampli, sense límits, sense fronteres, sense banderes.

León Gieco, cantautor