Xerrada gratuita: CANVIS I PERDUES A L’ENTORN FAMILIAR.

8/nov 16:45

A càrrec de Mariana Salvi, psicòloga i formadora del programa de famílies i suport psicosocial de la Fundació Hospital Sant Jaume i Santa Magdalena de Mataró.

—————— Resum introductori —————-
Al llarg de la nostra vida, tots i totes experimentem diferents canvis i pèrdues que ens afecten notablement. Els nostres fills i filles creixen envoltats/ades d’experiències vitals que afecten la seva maduresa emocional i el seu creixement personal. Així, doncs, l’evolució de la societat ens porta a nous conceptes de família i als nostres nens i nenes els toca viure canvis diversos, com ara la separació de les persones progenitores i l’adaptació a les noves estructures familiars.

També hi ha altres circumstàncies que deixen marca a les seves vides, com són el canvi de ciutat, domicili o escola, o quan experimenten petites i grans pèrdues, per exemple, la
pèrdua del seu animal de companyia o d’algun familiar (avis, àvies, tiets, tietes…).

El paper dels pares és fonamental per acompanyar, escoltar, entendre i orientar els fills i filles en uns moments difícils de viure i complexos d’integrar emocionalment, ja que fins aleshores són desconeguts per ells o elles. És important que, com a pares, estiguem preparats i preparades per quan arribin aquestes situacions: hem de saber què fer i què dir, i,
sobretot, hem de tenir clar com actuar per mantenir el benestar dels nostres nens i nenes, ja que segons com vivim nosaltres aquestes situacions també afecten les filles i fills.

Font: AMIPA