Els alumnes de 3r hem investigat sobre els mosquits i ara ja sabem com evitar que neixin a prop

El primer dia la mestra ens va portar un pot amb aigua bruta i una espècie de bitxos com cucs que no sabíem què eren. Entre tots vam fer hipòtesis de què podria ser: capgrossos, brutícia, bactèries, cucs, microbis, ous, pinassa…

Ho vam observar amb microscopi i vam escriure tot el que vèiem. Era molt divertit i a la vegada estrany. Vam buscar en un llibre d’insectes i vam creure que allò que observàvem s’assemblava a les fases del mosquit.

Per grups, vam estudiar el més important sobre els mosquits, les quatre fases (ou, larva, pupa i adult) i vam pensar en fer un lapbook del projecte. Ens vam haver d’organitzar en grup, repartint les tasques i col·laborant entre tots.

Hem après que els mosquits neixen a l’aigua estancada i alguns a la superfície esperant que arribi l’aigua per obrir l’ou i ho poden fer en pocs dies. Poden posar més de 200 ous a la vegada! També poden transmetre malalties molt greus i, el més important, neixen quan fa calor i per això a l’estiu hi ha molts!

Volem compartir amb vosaltres algunes recomanacions perquè els mosquits no neixin a casa vostra o ben prop:

• Treure l’aigua del plat de sota la torreta.
  • Girar, tapar o eliminar objectes on pugui acumular-se l’aigua.
  • Informar-se abans de viatjar a alguns països per si cal prendre una medicació o vacuna.
  • Tenir peixos als estanys o a les basses perquè es mengin les larves.
  • Posar clor o productes específics als llocs amb aigua perquè així es moririen.

Esperem que aquesta informació us sigui útil i vigileu que arriba la calor!

Compartim algunes imatges sobre el treball dels mosquits que hem realitzat.

Moltes gràcies.

Els alumnes de 3r.