Història

L’escola d’educació especial Llevant és una escola de caràcter públic i municipal, gestionada per l’Institut Municipal de Serveis Personals de l’Ajuntament de Badalona. L’escola, com a tal, actua dins dels límits que marca la Constitució, l’Estatut d’Autonomia i la LOMLOE i les disposicions que pugui dictar en cada moment l’Administració competent.

L’escola es crea a partir de la iniciativa de diferents pares de fills amb discapacitat i es constitueix l’associació de pares Aspanin. L’any 1967 dóna el primer pas per l’escolarització dels nens amb necessitats educatives especials, creant unes aules per a la seva atenció, que al 1974 passaren a dependre econòmicament del Patronat Municipal de Disminuïts Psíquics. El 1980 es crea la figura d’un gerent, i el personal passa a dependre d’aquest Patronat. Es constitueix una Junta Municipal per la gestió de l’escola, que acaba transformant-se en Institut Municipal de Serveis Socials (1982). Posteriorment passa a ser IMSP (Institut Municipal de Serveis Personals).