Projecte lingüístic

Els objectius que han impulsat al nostre Centre a elaborar el Projecte Lingüístic es basen en la realització d’un document pràctic i funcional que ens permeti:

• Constatar la realitat lingüística dels nostres alumnes i famílies; així com de tot el personal, docent i no docent del Centre.
  • Emmarcar aquest projecte dins la normativa vigent.
  • Emmarcar aquest projecte a la realitat concreta de la nostra escola com a centre d’educació especial i dels nostres alumnes amb unes necessitats especifiques a l’àmbit comunicatiu-lingüístic.
  • Establir estratègies metodològiques i organitzatives en el procés d’ensenyament i aprenentatge del català com a llengua vehicular i del castellà com a segona llengua.
  • Definir el tractament de les llengües en els diferents cicles i moments (tant en l’alumnat autòcton com el nouvingut), tenint en compte la nostra realitat com a Centre d’Educació Especial i les necessitats concretes i específiques del nostre alumnat.
  • Concretar el tractament i l’ús de les llengües en els àmbits: pedagògic, administratiu, de govern institucional i humà i de serveis.
  • Concretar criteris i moment d’introducció del castellà com a segona llengua curricular.
  • Concretar criteris per la introducció d’un sistema augmentatiu/alternatiu de comunicació.

La realització del document ha estat a càrrec de les logopedes de l’escola degut a la seva situació de sensibilització vers la llengua i degut al fet que hi ha una representant de cada secció de l’escola amb realitats i necessitats pedagògiques i organitzatives clarament diferenciades.

El procés es dinamitzarà amb el traspàs d’informació entre les diferents seccions o cicles, els quals podran fer les seves aportacions a partir del que es vagi proposant. Sempre sota la supervisió de l’Equip Directiu.

Accés al document sencer: Projecte lingüístic